zondag 7 mei 2017

Reisdag

Als de wekker gaat is het kwart voor zes. Vroeg,maar geen bezwaar voor ons. We gaan ! Dus hup rondje badkamer en op naar een goed ontbijt. We hebben de shuttle bus van half acht naar Schiphol. Drie uur van te voren aanwezig houden we ons netjes aan gezien de berichten van grote drukte de laatste tijd. Nou ,misschien omdat men wist dat wij kwamen maar van drukte niet echt sprake. Normale Schiphol drukte dat wel. Maar vanaf het moment dat we binnen lopen tot aan de gate loopt het allemaal zo vlot dat we daar om half negen al zitten . En we vliegen om kwart over elf. Ze kunnen wel denken dat we er zin in hebben :-)

Het inchecken hebben we gedaan in de nieuwe vertrekhal A1. En dit is vanaf de plaats waar de bus je af zet ongeveer twintig minuten lopen. We zijn dan ook blij dat we de koffers kunnen af geven. Die zien we als het goed is in Orlando terug. Het vliegtuig komt mooi op tijd bij de gate en we gaan op schema weg.

We vliegen met Lufthansa. Tijdens deze korte vlucht van een uur krijgen ze het zelfs voor elkaar om nog een sandwich en wat te drinken uit te serveren. Het personeel is vriendelijk. Deze eerste vlucht verloopt dan ook snel en goed.

Na het landen in Frankfurt worden we met de bus naar de terminal gebracht. Dit neemt nogal wat tijd en bij de paspoortcontrole is het heel druk. We kijken een aantal malen op het horloge. Het word stevig door lopen. De volgende gate is de allerlaatste en we redden het net om ook nog een toiletbezoek te doen. Niet dat er in het vliegtuig geen toiletten zijn. Maar die krappe hokjes gebruiken we alleen als het moet. Nu zitten we nog even ruim. Het vliegtuig staat er al en de mensen staan al in de rij om te boarden. Ik snap nooit waarom mensen al in die rij gaan staan al op het moment dat ook maar het eerste personeel met een geel hesje zichtbaar is. Bang dat ze niet mee mogen ? Wat zijn we toch een ongeduldig volkje. Het toestel is er een met een bovenverdieping en er gaat heel wat volk in zo'n toestel,dus het duurt even voordat alles zit. En met name voordat iedereen zijn hand bagage in de bakken heeft. Maar we vertrekken op tijd voor de lange vlucht naar Orlando.

Onderweg krijgen we een lunch en vlak voor landing nog een diner. Het is voor vliegtuig voedsel prima te eten. Ook krijgen we regelmatig wat fris te drinken. Komen ze nog een aantal keren met water en koffie en thee langs. En kun je ook alcohol krijgen maar dat slaan wij af want er moet straks nog gereden worden. We vinden de verzorging weer prima en het personeel weer erg vriendelijk.

Chicken or pasta it is voor lunch. En dit was de chicken. En voor het diner beef or pasta. En was de beef bij de laatste rijen weer op en was er alleen nog pasta. Maar geen zorgen die smaakte ook heerlijk.
We vermaken ons met het entertainment systeem in de stoelen maar het blijft ondanks dat een lange zit.

Goed negenenhalf uur later met een blikken gat en lamme benen mogen we ons uit het toestel haasten naar de immer vriendelijke custom meneer. Maar o aan de lange reis naar de USA komt nog geen einde. Er staat een behoorlijke wachtrij. En helaas hebben wij nieuwe paspoorten en moeten we aansluiten. Ruim een uur later klinkt het geluid van de stempelautomaat ons als muziek in de oren. We mogen de koffers halen die al misselijk zijn van de rondjes die ze op de band hebben gedraaid. Nog even het papiertje afgeven bij weer een vriendelijke meneer en ja hoor nog even wat meters maken naar de Alamo balie die weer op een andere verdieping zit. Maar goed we zijn er ! De geur,de warmte heerlijk. De auto regelen we vlot en al snel rijden we richting het hotel in een mooie SUV. Foto's volgen.

We treffen een receptie medewerker die uit Nederland komt en hier een jaar ervaring op komt doen in een hotel. Nou deze vriendelijke jongeman krijgt meteen een leuke ervaring met deze Nederlanders. We krijgen een invaliden kamer achter in een hoek met uitzicht op een parkeerplaats. Laat ik nou aan holiday inn gevraagd hebben om mijn rewards nr te koppelen aan deze boeking. Dat hebben ze uiteraard gedaan en toen kreeg ik daarvan een bevestiging met daarin geboekte Disney view kamers.
Dat hadden we niet via het reisburo geboekt. Daar was het gewoon een standaard kamer . Maar goed ze hadden deze upgrade gegeven en ik heb uiteraard deze mail bewaakt met mijn leven.

Nou vind ik een oude gedateerde invaliden kamer niet leuk. Omdat we beide geen invalide zijn.  Vind het zelfs als je wel invalide zou zijn geen leuke kamer. Snap niet waarom die dan in een donker hoekje aan de parkeerplaats zou moeten zItten. Ik hoef niet perse een kamer met Disney uitzicht. Maar wel beter dan dit. Dus binnen tien minuten stonden we weer aan de receptie met de betreffende mail en begon het gezoek hoe het zat. Lang verhaal kort. De Nederlandse receptiemedewerker belooft een andere kamer. Wel de volgende dag. Want het hotel zit vol. Maar geregeld. Vandaag kamer verlaten voor elf uur . Bagage opslaan. Vanaf vier uur nieuwe kamer.

Zo en dan zit de lange Reisdag er op. Eten hadden we in het vliegtuig genoeg gehad. We gaan slapen. We zijn moe. Dus uiteindelijk is zo'n stang naast de wc om je aan vast te houden best makkelijk , zo val je niet om van vermoeidheid.

We zijn nu natuurlijk om 5 uur Amerikaanse tijd al weer wakker. Dan maar het blog typen en dan nog even proberen te slapen. Wat vast niet lukt. Straks maar aan het eerste lekkere Amerikaanse ontbijt.

1. Als Amerika verslaafde (inmiddels 26x) is het ook leuk om te lezen over het reizen naar de USA. Ik ga lekker met jullie mee reizen.....

2. Haha Yvonne... zo herkenbaar geschreven! Heerlijk.
    Ben benieuwd naar de foto's en naar the room with a Disney view.
    Have fun

3. Heerlijk dat jullie er zijn. En met die kamer komt het ook helemaal goed. Kortom niets kan een TOP tijd in the Sunshine State meer in de weg staan! Have lots of fun 🌞🌞🌞

4. Fijn om te lezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad, wij gaan in september voor het eerst ook met Lufthansa. Alleen vliegen wij naar Miami, de terug weg gaat wel weer vanaf Orlando naar Frankfurt. Jammer dat jullie (tijdelijk) geen mooie hotelkamer hebben maar ik ruik dat er een mooie upgrade zit aan te komen ;-)