zaterdag 23 mei 2015

Mobile

We rijden van de staat Louisiana via de staat Mississippi naar de staat Alabama.

Hotel: holiday inn mobile airport.

We vertrekken richting Mobile en dwalen door New Orleans omdat de TomTom ons steeds over de snelweg wil sturen. Wij willen echter via de kustweg langs de golf van Mexico. Het kost ons een uur waarbij we wel een gedeelte van New Orleans zien :-) Maar de aanhouder wint en we rijden weer een prachtige route.

Onderweg doen we veel Japanertjes. Zo noemen we de foto's die we nemen vanuit het autoraam. Of als we stoppen,uitstappen,foto nemen en weer weg. Precies zo als de Aziaten het doen in Amsterdam. We hebben er lol om en roepen om de haverklap ,even stoppen voor een Japanertje.  :-)

Hier een aantal Japanertjes.

We stoppen in het plaatsje Biloxi bij het visitor center. Er zijn weer prachtige voorzieningen in een mooi gebouw. Er is een mooie presentatie van dit kustgebied en een tentoonstelling. Zelfs de toiletten zet ik op de foto. Het verbaasd me steeds weer hoe keurig de gratis voorzieningen hier zijn.

We rijden een stukje door en lunchen in een visrestaurant. Een heerlijk po-boy met visfilet.
Dit restaurant heeft vanaf het terras een prachtig uitzicht.

In Mobile checken we in in het hotel. Door dat we een uur rond gereden hebben in New Orleans en gestopt zijn bij het visitor center zijn we later in Mobile en gaan we niet zoals het plan was naar het schip de USS Alabama. Dat gaan we nu morgen doen. En wat maakt het uit. Het is vakantie.

We nemen een kop koffie in de lobby en gaan eind van de middag eten bij Applebees. Daar waren we nog niet eerder geweest maar het was heerlijk. Hier komen we vast nog eens terug.

Spinazie/artisjok dip voor.

Een wrap voor Joop

Mac&scheese met bacon en kip voor Otto

Lemon chicken voor Yvonne

Churros/smores na

We rijden naar de Bell air shopping mall.
Nog even lekker shoppen en aan het eind van de avond afsluiten met een Starbucks Frappucino.
Het was weer een leuke/lekkere dag.

Morgen naar de USS Alabama en daarna rijden we door naar Montgomery voor een overnachting.
Morgen ook het begin van het Memorial day weekend hier. Het schijnt HET shopping weekend voor de Amerikanen te zijn. Op tv zien we al allemaal commercials voorbij komen met korting en nog eens korting. We zijn benieuwd. Misschien kunnen we ook nog leuk winkelen.

1. Prachtig om al die mooi foto's te zien.tip extra koffer kopen voor het shoppen haha veel plezier!!!!

2. Haha, die churros, likt me er lekker maar heeeel erg zoet!