donderdag 10 mei 2018

Door de smoky mountains en clingmans dome.

Voor het ontbijt probeer ik een mail uit te printen via de hotelcomputer die in de ontbijtruimte staat. 
Er is nml een vervangende hotel voucher binnen gekomen via het reisburo voor het hotel in Charleston.

Als de printer het niet doet en ik meld dat hij aangeeft dat de inkt op is gaan we het beleven. De dame achter de balie komt er bij en weet het niet. De man die allerlei klusjes doet denkt dat er nog een cartridge in het hok achter de balie ligt.

 Een ander mannetje, functie onduidelijk want die wandelt maar wat rond opent eens een deur kijkt en sluit de deur weer om vervolgens weer eens rond te lopen, komt er ook bij en kijkt mee. Dan word er een nummer geroepen wat op de betreffende catridge moet staan. 

De dame achter de balie is intussen afgehaakt want die moet de telefoon beantwoorden. Mannetje loopt intussen maar weer eens wat rond en ander mannetje roept ik heb inkt gevonden en houd zijn pen omhoog. 

Ik ben ondertussen mijn ontbijt gaan pakken en wacht rustig af. Uiteindelijk word er nog wel drie keer om de printer heen gelopen ,word er vriendelijk naar ons gelachen. Liggen wij in een deuk en gaan maar gewoon verder met eten.

Conclusie , ontbijt op, printer leeg, catridge niet te vinden en alle mannetjes lopen weer hun rondjes.
Wel is er op zijn Amerikaans drie maal excuus gemaakt en als we uit checken nog een keer. Ik print de voucher wel bij het volgende hotel zeg ik. En dan hoor ik het mannetje achter mij langs lopen en zeggen, als ze daar inkt hebben.  

Dit was een leuk begin van de dag. Wat een leuke mensen. En het is ze vergeven :-)

We rijden naar de smoky mountains en beginnen aan de route van vandaag. Dwars door de smokys.




We stoppen bij newfound gap. En genieten van het uitzicht. 

Het is er druk.


Dit is precies op de grens tussen twee staten.






We rijden door naar clingmans dome. Dit is een uitkijktoren op het hoogste punt van de smoky mountains. Eerst te voet een klim steil de berg op van een halve mile. En volgens mij was dit een hele lange halve mile :-) Wat een kuitenbijter is dit. Pff overal zie je mensen om de honderd meter stil staan om uit te hijgen. Mensen die naar beneden komen moedigen aan om toch door te zetten want het is de moeite waard.

We zweten wat af. 


Vals plat noemen wielrenners dat.



Hier staat de auto helemaal.

Als we dan uiteindelijk boven zijn moeten we nog een helling op de toren in. 
Maar het is absoluut de moeite waard. Prachtig ! 








Dan moeten we weer naar beneden. De toren af valt mee . Maar verder is het de weg af zorgen niet te hard naar beneden te gaan want dan ben je zeker dat je valt. 

Andersom is het leuk de mensen aan te moedigen die nog naar boven gaan.
Bij het winkeltje nog een magneet gekocht en dan de auto weer in verder door de prachtige natuur richting Cherokee.







Dan zijn we de smoky mountains helemaal door. En maken bij het visitor center nog een stop.



We tanken in Cherokee en draaien dan de Blue ridge parkway op en rijden deze helemaal af tot aan Asheville. 


Deze rit duurt nog zo'n drie uur en eind van d middag checken we in bij hotel Indigo downtown Asheville. We krijgen een kamer met prachtig uitzicht.


Nog even downtown ingewandeld en wat gegeten en gedronken. In het hotel print ik de voucher. Hier lukt het wel. Joop gaat nog naar de fitness en ik tik het blog.



Morgen naar Charlotte. 


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten