woensdag 2 mei 2018

De heenreis

We vertrekken Maandag eind van de middag richting het nh hotel schiphol. Het rijd vlot door en aangezien het al tegen zes uur is besluiten we eerst een stop te maken bij resto A4 om een hapje te eten. Nadat het ons weer goed heeft gesmaakt checken we in bij het hotel en al snel gaan we lekker slapen. Er zal nml weer een lange Reisdag volgen en uit ervaring weten we dat dat je behoorlijk sloopt die uren in het vliegtuig.

Dinsdag genieten we al op tijd van een goed ontbijt waarna we de koffers weer op orde maken en met de shuttlebus richting de luchthaven gaan. Inchecken doen we bij de automaat en na het afgeven van de koffers zijn we ook binnen tien minuten door de security en de paspoortcontrole. Dat gaat lekker snel. We kopen nog wat tijdschriften en installeren ons bij de gate. We lezen wat. Internetten wat en zo komen we de tijd wel door. Het vliegtuig staat al aan de gate.

Na het boarden begint het lange zitten. We worden goed verzorgd en na het drinken en de pesto Bread sticks komt ook al snel de bekende vraag : pasta or chicken ? We kiezen beide voor de chicken en die smaakt prima. De salade die er bij geserveerd word laten we voor wat het is want deze vinden we niet echt lekker. We krijgen nog een ijsje , een stroopwafel en vele malen komt men langs met iets te drinken.  We komen de tijd door maar zoals altijd zijn de laatste uurtjes van de vlucht zwaar . De verveling slaat toe en je weet niet meer hoe je moet zitten. En zittend slapen is nou eenmaal niet ons ding.

We zijn dan ook blij dat we land in zicht krijgen :-)

Als we geland zijn en aan de gate staan zijn we vrij snel uit het toestel. Bij de customs kunnen we naar de automaat. We scannen de paspoorten maken vingerafdrukken en een foto en warempel er rolt tweemaal een goedkeuring uit. We geven deze af bij de balie en we mogen doorlopen. Tien minuten later hebben we de koffers en kunnen we naar Alamo voor de auto. Ook hier maar een persoon voor ons. We zijn nog nooit zo snel dit land binnen gekomen. Heerlijk ! In de midsize rij van de auto's staat ook een minivan. En die mogen we ook meenemen zegt de medewerker. Nou prima hoor. We houden wel van een beetje ruimte.

We rijden naar het hotel vlak bij het vliegveld ,checken in,frissen ons op en gaan voor wat boodschappen naar Wegmans.

Hampton inn & suites dulles airport.

Nog een frapuccino bij de Starbucks.

En dan gaan we terug naar het hotel en zit het er op voor vandaag . We zijn moe.
Morgen naar great falls park en daarna door naar Lancaster/ Amish.

1. Zo blijven we mooi op de hoogte !

Veel plezier

2. Anoniem was ik Jos Tholen

3. Wat leuk! Ik was daar vorig jaar met een groep dames. Ga er volgend jaar weer heen met een nieuwe groep. Nu ben ik lekker in Utah aan het genieten van weer een heel ander landschap.
    Veel plezier op deze reis! Vergeet Gettysburg niet, echt de moeite waard!

4. Leuk om op deze manier weer op de hoogte te worden gehouden van jullie belevenissen. Fijne dag vandaag!

5. Top reisdag daar houden we van
    We gaan jullie van dichtbij volgen hoor
    Groetjes
    Joke en Gerrit

6. hoi, wat een heerlijk begin weer.